dinsdag 5 december 2017

Dagje Delft

Afgelopen vrijdag een dagje naar Delft geweest samen met een vriendin. Allereerst wat gedronken en smakelijke appeltaart gegeten bij Koffie & Zo. Een koffiezaak/cadeauwinkel met een heel apart sfeertje, beetje jaren 60/70 stijl. Lampen van oude stofzuigers, cactussen en vetplanten van spijkerstof, super leuk! Hier kom ik zeker nog eens terug!
De Delfts blauwe VW-Kever spaarpot had ik graag aan mijn verzameling VW-Kever miniaturen toegevoegd. Maar gebrek aan ruimte in de vitrinekast thuis heeft geholpen me te beheersen. Ik heb dit exemplaar daar netjes laten staan.

Hierna brachten we een bezoek aan het Vermeer Centrum. Hoewel hier geen echte schilderijen hangen is het met alle reproducties en de vele informatie zeker de moeite waard om binnen te gaan.



Halverwege de middag hebben we heerlijk geluncht bij Hills & Mills. Papa Kazmi had twee pittige salades (Indiase keuken) voor ons bereid:






Al lopend door Delft ook het stadhuis en de nieuwe kerk nog even vastgelegd.






 
Verder stond een bezoek aan het Museum Paul Tetar van Elven gepland. Dit museum is gevestigd in het voormalig woonhuis van deze persoon (kunstenaar, kopiist, docent en verzamelaar). We werden hier zeer vriendelijk te woord gestaan door een aantal vrijwilligsters die ons graag meer informatie verstrekten over deze bijzondere man. Ook dit museum is de moeite van een bezoek waard!


Net voor de spits weer huiswaarts met de trein. Na de mooie oude binnenstad stak dat nieuwe moderne NS-station wel erg af...


1 opmerking:

Hartelijk dank voor je reactie!
Groetjes, Syl