donderdag 20 juli 2017

Zonnebloem granny square

Vandaag kwam ik via Pinterest een leuk patroontje tegen van een zonnebloem onderzetter.


Omdat ik het idee op een andere manier wil gebruiken heb ik er een granny square van gemaakt.

Door de eerste gele toer alleen in de voorste lussen te haken, kon ik de achterste lussen gebruiken om er met groen een granny square van te maken.

Het resultaat op de foto is 15x15 cm groot en is gehaakt met Wibra Saskia, naald 4.



achterkant
Bij de eerste groene toer heb ik in de hoeken dubbele stokjes gehaakt ipv stokjes om hem vierkant te krijgen.






  

3 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit, Syl!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo jij had een keer een gehaakt patroontje van een zon voor op een potlood. Heb je die nog?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan op dit blog zoeken onder 'zonnetje op potlood', dan vind je het patroon.

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie!
Groetjes, Syl